6. srpna 2015

Částicový masakr III

Částicový masakr III

 

Alfa 007 released !  ( Code Garage/Particle Exporter/ v007 )

Konečně se podařilo dokopat do spustitelné podoby alespoň editor typových částic. Ten bude součástí setu dvou nebo více editorů spojených do komplexního tvořiče efektů. Ale zatím je hotov jen první editor nazvaný PTE ( Particle Type Editor ). Z PTE se ukládá nastavení základního efektu ( soubor ini ), který obsahuje popis jedné primární částice a dvou sekundárních. K zobrazení libovolného efektu slouží game makerovský objekt, který lze kdykoli vyexportovat z PTE. Objekt umí načíst nastavení ( ini ) a zobrazuje daný efekt. Když si dáte objekt do své hry a budete s objektem rejdit po obrazovce, bude se vykreslovaný efekt pohybovat s ním ( jen je třeba  v Create Eventu nastavit follow_mouse místo defaultního true na false, jinak bude efekt běhat za myší ).

Postup přenesení efektu do vlastní hry je vidět na videu ( v českých titulcích jsou skromné komenty ).


Pokud exportujete víc částicových efektů do jedné hry, nemusíte ukládat script pack - je pořád stejný. I objekt můžete mít teoreticky jen jeden a načítat do něj různé efekty třeba po stisku klávesnice nebo podle událostí ve hře. To už ale vyžaduje nějaké ty znalosti.

INI soubory s nastavením můžete volně editovat ručně. Jediné, co asi hrozí je, že se efekt neukáže.
V editoru PTE jsou tlačítka označena podobně jako vlastnosti částic v Game Makeru, takže je snadné později porozumět jakémukoli částicovému kódu v GML..

Sekundární částice se v editoru přidají tak, že se uloží nějaká primární a ta se načte jako STEP nebo DEATH. Vzhledem k tomu, že STEP se vytvoří cca 60x za vteřinu z každé primární částice, dávejte density okolo -120 ( což znamená, že se budou tvořit 120x méně často - 1x za 2s ). Pravděpodobnost výskytu dávejte tak, aby se efekt necukal a GM stíhal. DEATH se tvoří vždy, když primární částice zanikne. Tam může být density nízké kladné číslo a probability opět podle cukatury.

I když je editor PTE jen základem budoucího systému tvorby efektů, tak už je v něm možné vytvořit úžasné kousky. Skladba dat v INI se už pravděpodobně nebude měnit, takže data budou kompatibilní i s vyššími verzemi. Lze tedy už teď vytvářet a ukládat všemožné nádherné efektíky.

Pokud někdo vytvoří pěkný efekt, klidně ho postněte v komentu jako link. Já i kdokoli další se tak může podívat, co jste vytvořili.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.