2. srpna 2015

Y:ball

Y:ball

Toto je resuscitace jedné mojí staré hry, která nešla tak docela bezbolestně převést do GM:Studia, tak mi ležela v adresáři ladem. Dneska jsem chtěl zkusit odmazat nejstarší kousky a po pěti nějakých tvrdě smazaných bez prohlížení ( test, demo, pokus a podobně ), jsem natrefil na na Y:ball.

Řekl jsem si, že jsem už natolik pokročilý v GML, že mě nějaký error nezarazí a pustil se směle do toho. Game Maker na mě zkoušel věci jako "cannot find instance0 - details in compiler window", přičemž compiler window obsahoval zas jen "cannot find instance0", zato mockrát za sebou. Nakonec jsem tuto zákeřnost odstranil přejmenováním objektu a vynuceným uložením místnosti. ( přidat objekt, odebrat objekt, zavřít ). Protože přenosem do GMS přestaly fungovat i některé designové věci a save/load, odčinil jsem to dolní lištou a (S/L) klávesovými zkratkami.

O co ve hře jde?

Hrdinou této akčně-logické postřehovky je žlutý míč, který se umí kutálet jen dopředu a dozadu konstantní rychlostí. Čeká na něj spousta nástrah poměrně svižně se pohybujících, do kterých nesmí narazit, jinak se začíná od začátku. Je nutné dokonalé načasování a bez Save/Load zatím nikdo do cíle nedošel. Ani já. :-)

Starší podobu vyrobenou v GM8 už jsem zveřejnil dříve, ale na některých slabších počítačích byla nehratelně pomalá. Teoreticky by tento rebuil kompilovaný v GM:Studiu 1.9 měl být výkonově za vodou.



Ke stažení je klasicky v mojí CodeGarage pod názvem Y_ball.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.